Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Posted on 214 views

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah. Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah bagaimana? Kena pulangkan balik modem ke?

Ada denda ke?

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah ni sebenarnya senang je. Pada zaman serba canggih ni, banyak cara dan kemudahan di hujung jari untuk memudahkan urusan anda. Dalam entri kali ini Lebih Info  berkongsi Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Baca dan Ketahui Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah.

Pelan UniFi

Sebelum tu, apa benda UniFi ni?

TM UniFi

UniFi adalah rangkaian fiber TM menggunakan gentian optik untuk menyediakan perkhidmatan internet berkelajuan tinggi, telefon dan IPTV ke premis pelanggan.

UniFi adalah perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi yang baru dengan menggunakan gentian optik.
Ia mampu menyokong  data jalur lebar sehingga  20Mbps untuk aplikasi Internet, Suara dan Internet Protocol TV (IPTV). Kini anda boleh menikmati muat turun sehingga 120 GB  sebulan dan muzik muat turun, video dan fail dalam serendah 8 saat untuk fail MP3 5MB.

UniFi TV

Unifi TV sebenarnya nama lama sebelum ini dikenali sebagai HyppTV. Ciri merupakan salah satu ciri penting dalam perkhidmatan unifi.

Dengan unifi TV, pelanggan boleh menikmati pelbagai saluran menarik melalui protokol IPTV unifi dan Streamyx. Kelebihan utama unifi TV adalah ia boleh ditonton tanpa sebarang gangguan cuaca kerana ia disalurkan kepada anda menerusi capaian Internet berkelajuan tinggi.

Terdapat pelbagai pilihan pek unifi TV yang anda boleh pilih mengikut citarasa anda sekeluarga.

Langkah Mudah Batalkan/Terminate UniFi

Tapi… walaupun banyak ciri-ciri menarik, mungkin anda ada sebab sendiri untuk tamatkan servis UniFi kan? Ye lah, ini kan negara bebas dan demokratik. Free Country orang putih kata, anda ada hak untuk memilih.

Mungkin sebab anda rasa pelan lain lebih berbaloi, atau anda tak tahu cara nak bayar bil unifi atau apa-apapun..

So sekarang anda dah putuskan untuk tamatkan servis UniFi tapi masih tak tahu macam mana? Meh kami tunjukkan.

Langkah-Langkah

Langkah 1: Anda perlu sediakan notis untuk menamatkan perkhidmatan 30 hari sebelum anda tarikh penamatan sebenar.

Jadi, nak hantar ke mana notis ni?

Anda boleh menghantar permintaan anda untuk menamatkan perkhidmatan melalui saluran digital TM seperti:

Langkah 2: Pihak TM akan memberikan bil pra-akhir yang menunjukkan baki tertunggak anda. Setelah penyelesaian pembayaran, pihak TM akan meneruskan pesanan penamatan pada hari 31 dari notis penamatan anda.

Langkah 3: Untuk akaun unifi, anda akan menerima SMS apabila pesanan anda selesai.

Okay sekarang nak buat apa?

Kemudian anda perlu pulangkan semula BTU (peralatan)/modem anda di mana-mana cawangan TMpoint dalam masa 7 hari dari tarikh pesanan penamatan untuk mengelakkan caj penalti BTU (peralatan).

Ingat jangan lambat pula. Nanti kena bayar lebih.

Notis Penamatan

Telekom Malaysia telah menetapkan bahawa semua pelanggan perkhidmatan jalur lebarnya, sama ada Unifi atau Streamyx anda perlu menghantar notis 30 hari lebih awal sebelum menghentikan langganan.

Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah

Lah, kenapa pula….

Tujuan Penamatan Notis

Tujuan untuk memberikan notis 30 hari adalah untuk membolehkan pihak TM mengeluarkan bil pra-akhir akaun anda dan memberikan anda masa yang mencukupi serta menyelesaikan sebarang tunggakkan dan baki penggunaan yang belum selesai dari tarikh notis itu diserahkan.

Setelah penyelesaian pembayaran, pihak TM akan menamatkan servis anda dalam masa 30 hari.

Penalti Penamatan?

EH, ada penalti ke? Banyak ke sikit.

Penamatan Dalam Tempoh Kontrak

Dalam tempoh kontrak ni apa? maknanya anda melanggan tu belum lagi 2 tahun lepastu dah nak terminate. Jadi akan ada denda.

Sebarang penamatan rumah unifi dalam tempoh kontrak:

  •  Unifi Pelan asas (30Mbps – RM79) & pelan unifi Lite (100Mbps – RM129) penalti baki bulan akan dikenakan.
  • Pakej lama lain yuran penalti sebanyak RM500 akan dikenakan.

Penalti penamatan awal untuk pek TV unifi (untuk pakej lama) sebelum tempoh minimum 12 bulan akan berdasarkan pada yuran langganan bulanan yang dibungkus dari paket TV unifi yang anda langgan:

  •  Aneka + / Varnam + / Ruby +: RM30 / bulan
  •  Ultimate: RM60 / bulan

Pelanggan dikehendaki menyelesaikan bil yang belum dijelaskan sebelum permintaan penamatan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila rujuk Terma & Syarat perkhidmatan anda.

Penamatan Selepas Tempoh Kontrak Tamat

Tiada caj. Yeay.

Anda tidak akan dikenakan caj penalti bagi penamatan yang dibuat selepas tempoh kontrak langganan minimum (24 bulan/2 tahun).

Maklumat Lanjut

Untuk pertanyaan lanjut, anda boleh hubungi pihak TM:

  1. Dari talian tetap dan nombor mudah alih tempatan DIAL 100
  2. Dari rangkaian antarabangsa DIAL +603 2241 1290
  • Produk dan perkhidmatan, pengurusan pesanan, pertanyaan bil tersedia dari jam 8.00 pagi hingga 5.30 petang (harian)
  • Bantuan teknikal disediakan dari jam 8.00 pagi hingga 10.00 malam (harian)

Kesimpulan Cara Batalkan Langganan UniFi 

Semoga perkongsian diatas ini dapat membantu anda mengetahui apakah Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah supaya anda dah tak lagi ragu-ragu kalau anda nak menamatkan servis UniFi.

Artikel Cara Batalkan Langganan UniFi Dengan Mudah yang kami sertakan dalam entri bolehlah digunakan sebagai petunjuk untuk anda. Kongsikan dengan kawan-kawan dan keluarga.

Lebih Info mengucapkan selamat maju jaya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.